FANDOM

Borodin
Borodin1.jpg
Smeknamn "More Experienced Soldier"
Medverkar i Call of Duty
Rank Sergeant
Anknytningar Röda armén, 13th Division
Nationalitet Ryss
Status Okänt
Vapen Mosin Nagant med sikte

Sergeant Borodin (ryska: Бородин) var en sergeant i Röda armén som skickades till Stalingrad. Borodin kom liksom som andra i roddbåt.

BiografiRedigera

Alexei Ivanovich Voronin sprang till sergeanten när han tog skydd och bestämde sig att ge honom ett jobb. Han berättade för honom att springa till en lastbil för att distrahera artilleristen han kunde skjuta på dom. Borodin möter sen Voronin och berättar för honom att springa till en röd bil. Borodin skjuter sen på fienden och möter Voronin igen. Därefter berättar han för honom att springa till ett bombad byggnad när han märkte att kommissarien dödade en sovjetisk soldat springer ner i jordvallen. Spelaren måste springa åt sidan eller skyttens kula dödar dom. När spelaren hoppar in i byggnaden berättar Borodin för radiomannen att skynda med artilleriet. Efter att sovjetiska spärreld säger han att dom tog återtog Röda torget. Det är okänt vad som hände med honom efter detta.

CitatRedigera

Comrade! I can't get a clear shot at those machine gunners up there! I need you to draw their fire for me! You see that truck over there? Wait for them to reload, then run for it and don't stop! On my signal - ready...Okay! Go, go, go!
Spelaren springer till den förstörda bilen.

Okay comrade, same thing! You go first! Let's head for that wrecked car over there! Wait for them to change their barrels! Ready...Okay! Go, go!

Well, my friend, you are either very lucky, or you have a small head! We'll be safer in that building down there! Don't worry about that Commissar, I'll take care of him! Ready...Okay! Go, go!
Spelaren springer till den förstörda byggnaden aoch Borodin skjuter kommissarien.

KuriosaRedigera

  • Borodin ser ut att inte ha något hår när spelaren tittar på honom underifrån.

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Slumpartad wiki