FANDOM

Call of Duty: Black Ops III
Box Art BOIII.png
Releasedatum 6 november 2015
Utgivare Activision
Utvecklare Treyarch
Plattformar Xbox 360
Xbox One
Playstation 3
Playstation 4
PC

Call of Duty: Black Ops III (även kallad Call of Duty: Black Ops 3) är det tolfte Call of Duty spelet samt fjärde spelet i Black Ops-serien följt av Call of Duty: World at War, Call of Duty: Black Ops och Call of Duty: Black Ops II. Vilket blev annonserat den 9 april 2015 och kommer att visas 26 april.

HandlingRedigera

Spelet utspelas 40 år efter händelserna i Call of Duty: Black Ops II. Spelaren tar rollen som en ickenamngiven karaktär som kallas Player i undertexterna. Spelaren börjar i första nivån med en militäroperation i Etiopien för att rädda en person, uppdraget blir spelaren attackerad av robotar och blir svårt skadad, spelaren blir strax räddad och blir operarad med avancerad teknik.

NivåerRedigera

VideoRedigera

MultiplayerRedigera

Multiplayerläget i Call of Duty: Black Ops III har som i Call of Duty: Advanced Warfare liknande upplägg där spelaren kan hoppa högre, ny funktion är att spelarna kan springa på väggarna. Spelaren kan välja olika soldater i avdelningen Specialist, följande är:

ZombiesRedigera

Zombies har förnyats med nya funktioner, den har ett eget XP-system som Multiplayer och kampanjen har och GobbleGum introduceras i spelarläget. Kartor som finns i dagsläget är Shadows of Evil och The Giant som är en remake på Der Riese. En Yterliggare nivå finns i Safehouse i kampanjen när går in på Data Vault och hittar Dead Ops Arcade 2: Cyber's Avengening.

GalleriRedigera

OmslagRedigera

Bilder från speletRedigera

Slumpartad wiki