FANDOM

Fidel Castro
Fidel Castro Five zombies BO.jpg
Fidel Castro i "Five".
Medverkar i Call of Duty: Black Ops
Rank Kubas premiärminister
Kubas president
Nationalitet Kuban
Status Lever (både i kampanjen och i "Five")
Född 13 augusti 1926, Birán, Holguín-provinsen, Kuba
Vapen M1911, Python w/ ACOG, vilket vapen som kan hittas i "Five".
Utrustning Bowie Knife
Röstskådespelare Gustavo Rex (i kampanjen)
Marlon Correa (i "Five")

Fidel Alejandro Castro Ruz är premiärminister och president i Kuba. Han medverkar i Call of Duty: Black Ops i både spelets kampanj och i Zombies-kartan "Five".

Call of Duty: Black OpsRedigera

KampanjRedigera

Castro medverkar i uppdraget Operation 40 som antagonist där Woods, Mason och Bowman försöker mörda Castro. Dom dödade hans dubbelgångare som dom trodde att det var han men det visar sig i uppdraget att Mason dödade dubbelgångaren. Dom försökte fly från ett flygplan från Kuba men vägen blev blockerade, Mason var tvungen att hoppa av planet för att gå till en luftvärnskanon för att skjuta blockerade vägen medan resten av Op 40 lyckades fly därifrån. Mason blev sen fångad av Lev Kravchenko och Tropas-soldater, Castro lämnar över Mason till Nikita Dragovich och Lev Kravchenko på skeppet Rusalka.

ZombiesRedigera

I Zombies-kartan "Five" är han spelbar protagonist där han diskuterar Kubakrisen tillsammans med John F. Kennedy, Robert McNamara och Richard Nixon när dom blir attackerade av zombier.

Call of Duty: Black Ops IIRedigera

I början av Call of Duty: Black Ops II nämner Jason Hudson att Castro och ryska armén var i Angola föhindrade CIA att hämta Woods. Medan Tropas syntes i Angola, Castro medverkar inte. I den kubanska utposten där Raul Menendez pratade med Kravchenko i radion syns ett porträtt av Castro brevid en kubansk flagga.

GalleriRedigera

VideoRedigera

Call of Duty Black Ops - "Operation 40" Gameplay 302:45

Call of Duty Black Ops - "Operation 40" Gameplay 3

KuriosaRedigera

  • Castro spelas av två röstskådespelare, i kampanjen spelas han av Gusavo Rex och i "Five" spelas av Marlon Correa.
  • En bild på Castro syns i Town.
  • När Castro uppgraderar ett vapen med Pack-a-Punch Machine visslar han ibland till tonen av Speed Cola.

Slumpartad wiki