FANDOM

Hard Landing
Hard Landing WaW.png
Föregående nivå Little Resistance
Nästa nivå Vendetta
Karaktär C. Miller
Lag 1st Marine Division
Datum 15 september 1944
Plats Airfield, Peleliu Island, Palau
Spel Call of Duty: World at War
Fiender Imperial Japanese Army
Multiplayerkarta Airfield, Hangar och Knee Deep

Hard Landing (svenska: Hård landning) är det tredje uppdraget i Call of Duty: World at War.

KaraktärRedigera

HandlingRedigera

Vid uppdragets början så vadar Millers grupp genom ett träsk för att flankera alla japanska försvarare. De möter en grupp marinsoldater som undersöker ett kraschat F4U Corsair. Marinsoldaterna försöker få ut pilotens kropp som är försåtsminerad och exploderar. Signalen utlöser ett bakhåll med kamouflerade japanska bansai utfall. Efter att ha besegrat alla japaner så kommer Millers grupp ut ur träsket, han möter istället skyttegravar och kanontorn. Efter att ha rensat bort dessa, finns ytterligare ett maskingevärs näste som en soldat med eldkastare gömmer sig från. När han reser sig upp blir han dödad och Miller blir beordrad att ta eldkastaren. Miller bränner nästet och gruppen marinsoldater rör sig nedför vägen och stöter på ett större japanskt fort. Miller beordras att plocka upp ett M1 Garand med gevärsgranater. Efter att ha rensat byggnaden så hjälper Miller och marinsoldaterna några pansarvagnar som försöker säkra ett fientligt flygfält.

Efter att ha hjälp till på flygfältet så måste han rensa huvudbyggnaden och några skyttegravar. När han dödat japanska soldater som bemannar luftvärnskanoner så anländer stora mängder japanska soldater och tanks. Miller beordras bemanna en av luftvärnskanonerna och slå ut pansarvagnen när det är gjort så är uppdraget över.

VapenRedigera

Vapen som spelaren börjar medRedigera

Vapen som kan hittasRedigera

VideoRedigera

Call of Duty World at War - Campaign - Hard Landing14:53

Call of Duty World at War - Campaign - Hard Landing

GalleriRedigera

KuriosaRedigera

  • Denna nivå finns med i demoversionen av spelet till Playstation 3 och Xbox 360.
  • Ibland finns det en soldat som heter Sergeant Pepper. Det är en referens till Beatles album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band".

Achievements/TrophiesRedigera

  • No Safe Place (15 Gamerscore.png/ Bronze Trophy Bronze Trophy PS3 icon.png) - Bränn en japansk skyttut ur ett träd med Flamethrower i Hard Landing. (Solo eller co-op)
  • The Sword Is Broken (30 Gamerscore.png/ Bronze Trophy Bronze Trophy PS3 icon.png) - Slutför Hard Landing på svårighetgrad Veteran.

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Slumpartad wiki