FANDOM

Induction
Seoul Mates XBOX One Achievement Image
Föregående nivå Ingen
Nästa nivå Atlas
Karaktär Jack Mitchell
Lag US Marines
Datum 10 juli, 2054, kl. 05:00
Plats Seoul, Sydkorea
Spel Call of Duty: Advanced Warfare
Fiender Koreanska Folkarmén
Multiplayerkarta Greenband

Induction är den första nivån i Call of Duty: Advanced Warfare.

KaraktärerRedigera

HandlingRedigera

Jack Mitchell tillsammans med sergrant Cormack och Will Irons är i en drop pod som reser till ett slagfält i Seoul, Sydkorea under Operation Hammer Strike. Poden blir träffad av fiendens attacker och Jackson är nära att falla ut ur poden innan Mitchell stänger blast-skölden och räddar honom. Poden kraschar sen på ett tak och marinsoldaterna går ut. Dom hoppar på ett tak och använder jetpacks för att landa säkert på marken. Mitchell och Cormack omgrupperar med sida allierarde som beordrar dom att förstärka sin position på gatan. Dom börjar kämpa på vägen men blir stoppad av en svärm av fientliga drönare. Mitchell, Irons och Cormack tar tag på dörrar från närliggande bilar för att använda som sköldar och fortsätta framåt.

Mitchell når eventuellt en fientlig flygskepp och blir beordrad att placera ut en bomb inuti en åtkomstpanel för att förstöra den. Mitchell går sin väg till flygskeppet och ger bomben till Irons som placerar ut den. Men plötsligt stängs luckan och Irons arm fastnar. När Mitchell inte kan rädda Irons knuffar undan Mitchell för att rädda honom. När flygskeppet lyfter detonerar bomben, Iron dör och förstör skeppet. Mitchell slås bort av explosionen som försöker ta skydd från fallande bitar som träffar hans vänstra arm. Cormack anländer och drar bort biten och kallar in ambulansskydd innan han drar Mitchell till säkerhet. Mitchells arm faller av och ligger kvar på marken.

VapenRedigera

Exo Type - AssaultRedigera

Vapen som spelaren börjar medRedigera

Vapen som kan hittasRedigera

Achievements/TrophiesRedigera

  • Seoul Mates (25Gamerscore / Bronze Trophy Bronze Trophy PS3 icon) - Slutför "Induction".
  • Not on my Watch (10Gamerscore / Bronze Trophy Bronze Trophy PS3 icon) - Förhindra den vandrande tanken att bli förstörd av drönsvärmen i "Induction."

VideoRedigera

Call of Duty Advanced Warfare Walkthrough - Story Mission 01 Induction21:27

Call of Duty Advanced Warfare Walkthrough - Story Mission 01 Induction

Call of Duty Advanced Warfare "INDUCTION" All 3 3 Intel Locations01:25

Call of Duty Advanced Warfare "INDUCTION" All 3 3 Intel Locations

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Slumpartad wiki