FANDOM

John F. Kennedy
John F. Kennedy Black Ops.png
Smeknamn Jack
JFK
Lancer
Medverkar i Call of Duty: Black Ops
Rank USA:s president
Grad juniorlöjtnant (USA:s flotta) (före detta)
Anknytningar USA, USA:s flotta (före detta)
Nationalitet Amerikan
Status Avliden (i kampanjen)

Lever (i "Five")

Dödad av Lee Harvey Oswald (officiellt)
Alex Mason (inblandad)
Född 29 maj 1917, Brookline, Massachusetts, USA
Död 22 november 1963, Dallas, Texas, USA (46 år)
Vapen M1911, China Lake och vilket vapen man kan hitta i "Five"
Röstskådespelare Chriss Anglin (i kampanjen)
Jim Meskimen (i "Five")

John Fitzgerald Kennedy, i kortform JFK var USA:s 35:e president från 1961 fram tills han blev mördad 1963. Han medverkar som icke spelbar karaktär i Call of Duty: Black Ops i kampanjnivån U.S.D.D. Hans användarnamn för att logga in på CIA data system är "jfkennedy" och lösenord är LANCER, vilket är hans anropssignal i Secret Service.

KampanjRedigera

I kampanjnivån U.S.D.D medverkar John F. Kennedy i Pentagon där han möter Alex Mason. Han pratar privat med Mason som ger honom ett uppdrag att eliminera Nikita Dragovich.

12 dagar efter mötet gjorde John F. Kennedy ett besök i Dallas där han blev mördad. Efteråt blev Lee Harvey Oswald anklagad för att ha begått mordet (som Mason säger "Oswald...compromised!" (svenska: "Oswald...komprometterade!") i Revelations, men det visar sig att Mason faktiskt sköt honom, eller åtminstone var inblandad i mordet.

ZombiesRedigera

Han medverkar även i Zombies-nivån "Five" som spelbar karaktär, hans färgindikator är vit. Han är tillsammans med Fidel Castro, Robert McNamara och Richard Nixon där dom försvarar sig mot en zombieinvasion i Pentagon.

GalleriRedigera

KuriosaRedigera

  • I CIA data system finns ett meddelade från John Trent som varnar Kennedy.
  • John F. Kennedy spelas av två röstskådespelare. I U.S.D.D. spelas han av Chriss Anglin som efterliknar Kennedys röst, i "Five" spelas han av Jim Meskimen som har en New England-accent.

Slumpartad wiki