FANDOM

Joseph Chkheidze
Hades AW.png
Smeknamn Hades
Medverkar i Call of Duty: Advanced Warfare
Anknytningar KVA
Nationalitet Armen
Status Död
Dödad av Jack Mitchell
Död 23 september 2059, Manhunt, Santorini, Grekland
Vapen Atlas 45
Utrustning Knife
Röstskådespelare Sharif Ibrahim

Joseph "Hades" Chkheidze (armeniska: Իոսիֆ Չխեիձեն Iosif Ch’kheidzen) är en karaktär i Call of Duty: Advanced Warfare.

BiografiRedigera

Hades var antiteknolog och antiväst-ledare för KVA. Han syns första gången i Traffic där han tog gissla på en teknologikonferens. Exempel på gisslan är Nigerias premiärminister. Atlas styrkor gick in och räddade gisslan, men Hades lyckades fly. Det visades senare att Hades var inte intresserad av premiärministern utan kidnappade en teknolog som Atlas styrkor lyckades rädda.

Hans nästa mål var att skapa en massiv global attack mot kärnkraftverk i hela världen. Trots hård motstånd från Atlas arméer lyckades KVA slutföra deras uppdrag och skapade kaos och oordning som dödade tusentals och många blev insjuknade av strålningen. Under kommande fyra åren återställde Atlas ordning och gav vård för dom som drabbades av attackerna. som ett resultat blev Atlas den rikaste och mäktigaste företaget i världen.

DödRedigera

Efter att Hades närmaste man Pierre Danois upptäckes av Atlas armé, avslöjades Hades plats vara Grekland och reste dit för att döda honom. Efter ett mordförsök som var hans dubbelgångare försökte Hades fly i en konvoj men spårades av Mitchell och Illona. På en väg som ledde ut ur stan placerade Mitchell ut en bomb och utlöste när konvojen passerade vid rätt ögonblick vilket gör att konvojen kraschar. Mitchell blev så småningom fastnad med en av KVA:s SUV medan Hades och Illona börjar slåss. När Illona höll på att bli besegrad av Hades frösökte Mitchell att anfalla mot Hades som blev huggen på sin protesarm. Mitchell tog sen tag på kniven som sattes på Hades hals som sen dör. Hades gav Mitchell en dataenhet med en inspelning.

Inspelningen analyserades senare av Illona som avslöjade att han berättade för teknologen i Nigeria om hans planer för globala attacken mot kärnreaktorer. Efter att han räddades informerade han Jonathan Irons, som ignorerade varningen och dödade teknologen för att göra vinst för resultatet för attackerna. Det är okänt vem som spelade in samtalet eller hur Hades fikc tag på inspelningen.

MultiplayerRedigera

Han finns tillgänglig som multiplayerskin för en manlig karaktär.

CitatRedigera

"We are men...born to die. Some guilty, some innocent. The only question is when and how."
— Hades i Traffic, när han pratar med Nigerias premiärminister Samuel Abidoyo.
"People of the world, you have hidden behind the protection of technology. Technology is a cancer. I am here to liberate you from this cancer. The world must be reset to it's natural state. I am Hades, and I am your saviour."
— I ett TV-sänt meddelande i Fission
"My fellow citizens of the world...Today, you are afraid. You are afraid because you have been woken from your sleep."
— I ett TV-sänt meddelande i Aftermath.
"He... knows. Irons... knows."
— Hades sista ord.

KuriosaRedigera

Hans smeknamn Hades är hämtad från den grekiska dödsguden med samma namn.

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Slumpartad wiki