FANDOM

Kanadas väpnade styrkor
Kanadastyrkor.jpg
Medverkar i Call of Duty 3
Call of Duty: Roads to Victory
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Modern Warfare 3
Land Kanada
Aktiv 1938- idag
Motto "Strong, Proud" ("Stark, stolt")

Kanadas väpnade styrkor (engelska: Canadian Armed Forces, franska: Les Forces canadiennes) är en spelbar grupp i Call of Duty 3 och Call of Duty: Roads to Victory under andra världskriget. Dom gör även ett litet framträdande i Call of Duty: Modern Warfare 2 och Call of Duty: Modern Warfare 3 som medlemmar i Task Force 141.

BakgrundRedigera

I Call of Duty 3 finns en kampanj där man spelar som menige Cole, en medlem i 4th Canadian Armoured Division. Även i Call of Duty: Roads to Victory finns en kampanj där man spelar som Alan Bradshaw och Todd Gessinger.

I Call of Duty: Modern Warfare 2 finns det även icke spelbara karaktärer i Task Force 141 som hjälper spelaren under uppdragen Takedown och The Hornet's Nest. Ett fåtal kanadensiska soldater i Task Force 141 syns i Persona Non Grata uppehåller Makarovs arméer när Price och Soap flyr. Dom syns även i Return to Sender när dom hjälper soldater i Loyalists och Task Force 141.

Kanadensiska uppdragRedigera

I hela Call of Duty-serien är kanadensarna den grupp som spelar minsta rollen. Det finns tre kanadensiska uppdrag i Call of Duty 3, dessa är Falaise Road, Laison River och The Corridor of Death. Det finns fyra kanadensiska uppdrag i Call of Duty: Roads to Victory, dessa är Woensdrecht, Sloedam, Walcheren och Reichswald.

KuriosaRedigera

Kanadas väpnade styrkor är omnämnd ur en sekvens i uppdraget Pathfinder.

GalleriRedigera

AchievementRedigera

Canadian Highlander (10 Gamerscore.png) - Slutför två uppdrag som en kanadensisk soldat i Call of Duty 3.

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Slumpartad wiki