FANDOM

Little Resistance
Little Resistance WaW
Föregående nivå Semper Fi
Nästa nivå Hard Landing
Karaktär C. Miller
Lag 1st Marine Division
Datum 15 september 1944
Plats White Beach, Peleliu Island, Palau
Spel Call of Duty: World at War
Fiender Japanese Imperial Army

Little Resistance är det andra uppdraget i Call of Duty: World at War.

KaraktärerRedigera

HandlingRedigera

Detta uppdrag startar Miller ombord på en landstigningsfartyg (LVT) som färdas mot White beach på ön Peleliu. Båten fastnar på ett korallrev och marinsoldaterna blir sårbara för fientlig eld, de försöker lämna farkosten just när den träffas av fientligt artilleri från en Japansk position. En granat som träffar farkosten slungar Miller Polonsky, Sullivan, Roebuck och tre andra marinsoldater i vattnet. Japansk eld dödar två soldater innan Miller dras från vattnet av Sergeant Sullivan. Han beordrar honom att kalla in ett raketanfall mot dom Japanska positionerna, Som förstör fientliga maskingevär längs trädlinjen.

Efteråt rör sig Miller upp mot ön. Ett eldkastare-team under ledning av Menige Glover slår ut ett maskingevär. Miller rör sig genom en skyttegrav och ställs inför ett komplicerat system av Japanska skyttegravar och maskingevär. Han rör sig genom Skyttegravarna och dödar kanonskyttar. Han kallar in raketanfall på japanska stridsvagnar, För att rensa vägen för en amerikansk stridsvagn och amerikanska marinsoldater.

Efter alla strider så omgrupperar sig Miller, Polonsky, Roebuck, och Sullivan i en bunker vid skyttegravarna. En japansk soldat (i undertexterna en amerikansk marinsoldat) anfaller gruppen och sticker sin bajonett i Sullivan när han springer mot dörren. Sullivan blir dödligt sårad och Japanen skjuts snabbt till döds av Roebuck med en M1911, (kan även skjutas av Miller). Han försöker sedan hjälpa Sullivan men det är för sent. Miller bevittnar hur hans gruppbefäl dör.

VapenRedigera

Vapen som spelaren börjar medRedigera

Vapen som kan hittasRedigera

Achievements/TrophiesRedigera

Stormed Peleliu (15 Gamerscore/ Silver Trophy Silver Trophy PS3 icon) - Faställ ett brohuvud på ön Peleliu på vilken svårighetsrad. (endast solo)

Bloody Peleliu (30 Gamerscore/ Bronze Trophy Bronze Trophy PS3 icon) - Slutför "Little Resistance" på svårighetsgrad Veteran.

VideoRedigera

Call of Duty World at War - Campaign - Little Resistance08:41

Call of Duty World at War - Campaign - Little Resistance

GalleriRedigera

KuriosaRedigera

  • Eftersom blod är begränsad i Wii-versionen är dom två marinsoldaterna som dog i vattnet visas som drunknade istället visas bli nedskjutna.
  • Undertexter där japanska soldater som dödar Sullivan säger "American Marine" ("Amerikansk marin").

Slumpartad wiki