FANDOM

Logan Walker
Logan Walker CoDG.jpg
Smeknamn Viking 2
Medverkar i Call of Duty: Ghosts
Rank Sergeant
Anknytningar Ghosts
Elias Walker (far)
David "Hesh" Walker (äldre bror)
Nationalitet Amerikan
Status Lever (stupad)
Född Efter 1999, San Diego, Kalifornien, USA
Vapen Honey Badger, L115, MK32, Remote Sniper, SA-805, IA-2, Vector CRB, SC-2010, Lynx, APS, Remington R5, MR-28, MSBS, LSAT, FAD, K7, MAAWS, M9A1, P226, .44 Magnum, MP-443 Grach och andra vapen som kan hittas

För karaktären i Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS), se Logan.

Logan Walker är en spelbar karaktär och huvudprotagonisten i Call of Duty: Ghosts. Han är Hesh äldre bror och Elias och efter ha tränat alla tester på slagfältet blir han medlem i amerikanska insatstyrkan Ghosts.

BiografiRedigera

Logan medverkar i första nivån Ghost Stories där han är i sällskap med sin bror David och hans far Elias som berättar om sin militärkarriär i Ghosts. Dom bestämmer sen att gå men hör märkliga ljud, Elias nämner att dom blivit attackerad av vapensatelliten ODIN. Dom lyckas fly ut från Kalifornien. Dom gick med i amerikanska armén och återvänder till sina gamla hemtrakter 10 år senare. Logan är tillsammans med David och deras hund Riley under olika uppdrag för att spionera på soldater från Federation, en av ledarna visar sig vara före detta Ghosts-medlemmen Gabriel T. Rorke som blev tillfångatagen av fienden och sen hjärntvättad. Logan får liksom David veta att deras far är medlem i Ghosts efter att dom blev räddad när dom gick igenom ett hus för att leta efter deras far och blev attackerad av fienderna från Federation.

Logan deltar i olika uppdrag där han bekämpar Federation där han är i sällskap med olika medlemmar i organisationen. Han lyckas hindra Rorkes planer, i slutet av sista uppdraget The Ghost Killer jagar Logan och David efter Rorke på ett tåg som sen kollapsar, när dom möts slåss dom, Logan lyckas ta tag i en pistol som träffar Rorke men träffar en fönsterruta som spricker när tågen ligger under vatten, Logan hjälper David som är sårad och simmar upp till ytan. Dom kommer till en strand och är utmattade och ligger kvar. Det visar sen att Rorke är vid liv, Logan tar fram en kniv men Rorke hindrar honom. Rorke släpar Logan och David blir lämnad.

KuriosaRedigera

  • Hans mask är spelets logga.

Slumpartad wiki