Nazityskland
Flag of Nazi Germany (1933-1945).svg
Medverkar i Call of Duty
Call of Duty: Finest Hour
Call of Duty 2: Big Red One
Call of Duty 3
Call of Duty: Roads to Victory
Call of Duty: World at War
Call of Duty: Black Ops
Engagemang Andra världskriget
Ledare Adolf Hitler
Nazi Flag Project Nova.jpg

För landet under tredje världskriget, se Tyskland.

Nazityskland, även känd som Tredje riket var ett land under 30 januari 1933 - 8 maj 1945 som styrdes av Nazistpartiet och dess ledare Adolf Hitler. Landet är antagonist under andra världskriget i Call of Duty-spelen.

Call of Duty-serienRedigera

Under första halvan av Call of Duty-serien är tyska militären den första och enda fiende man möter. Med undantag för Call of Duty: Big Red One där spelaren möter italienska och Vichyfranska enheter. En av de två kampanjerna i Call of Duty: World at War när du spelar som amerikan deltar i strider mot japanerna och mot olika tyska styrkor, allt från standardiserade av heer (armé) till fallschirmjäger (fallskärmsjägare) och Waffen-SS (beväpnade skyddsstyrkor) är fiender i Call of Duty 1, 2 och 3. Dessa fienders rang är allt från enkla infanteri till fots till pansarvagn och flygvapen vid olika tillfällen. I Multiplayer deltar dem i typsik allierad lag (amerikan, kanadensare, sovjet, brittisk och så vidare) mot tyskarna.

Sista resterna av nazisterna efter andra världskriget förekommer i Call of Duty: Black Ops där Nova-6 utvecklas, ett biokemiskt vapen avsedda för att döda soldater inom en minut och får deras kroppar att ruttna, det förekommer enbart i uppdraget Project Nova där spelaren går igenom nivån som Viktor Reznov där han tillsammans med Dimitri Petrenko och andra ryska ombord infiltrerar en av de återstående lägren 29 oktober 1945. Målet i uppdraget är att ta vapnet och dess skapare tillbaka till Ryssland.

VapenRedigera

KulsprutepistolerRedigera

RepetergevärRedigera

KulsprutorRedigera

GevärerRedigera

PistolerRedigera

GranaterRedigera

RaketgevärerRedigera

ÖvrigtRedigera

FordonRedigera

KuriosaRedigera

Nazistflaggan syns hängande på väggen i Kino der Toten.

Artikeln är helt eller delvis översatt från Call of Duty Wikis engelskspråkiga artikel.

Runtomkring Wikias nätverk

Slumpartad wiki