FANDOM

Power-Ups är en funktion i Zombies som ger spelaren olika hjälpmedel, dessa kan hittas efter att en fiende tappat efter ha blivit dödad eller leta i vissa nivåer. Vissa av de är tidsbegränsade att använda.

Typer av Power-UpsRedigera

  • Instakill - Gör att spelaren kan döda fiender med en träff. Föremålet föreställer en dödskalle.
  • Double Points - Ger spelaren dubbelt så mycket poäng. Föremålet föreställer "x2".
  • Max Ammo - Ger spelaren full ammunition. Föremålet föreställer en vapenlåda med kulor som sticker ut.
  • Nuke - Dödar alla fiender som är i närheten, föremålet föreställer en atombomb.
  • Carpenter - Hjälper spelarna att bygga barriärerna, på DS-versionerna kallas Carpenter för Reconstruction. Föremålet föreställer en hammare.
  • Fire Sale - Mystery Box placerar på alla platser i nivån, spelaren kan betala 10 poäng istället för 950 poäng. Föremålet föreställer en prislapp med texten "SALE!!!" (svenska: REA!!!).
  • Death Machine - en minigun som spelaren får använda. Förekommer i "Five", Ascension, Dead Ops Arcade, Call of the Dead, and Moon.
  • Bonfire Sale - Spelaren kan uppgradera sitt vapen i Pack-a-Punch Machine för 1000 poäng istället för 5000 poäng. Föremållet föreställer Pack-a-Punch Machine.
  • Random Perk Bottle - Ger spelaren en slmupmässig perk. Föremålet föreställer en flaska.

Crystal txt.pngDenna sektion behöver utökas.

KuriosaRedigera

Slumpartad wiki