FANDOM

Ryska federationens federala säkerhetstjänst
FSB.jpg
Medverkar i Call of Duty: Modern Warfare 2
Land Ryssland
Aktiv 1995-
Ledare Boris Vorshevsky

Ryska federationens federala säkerhetstjänst (ryska: Федеральная служба безопасности Российской Федерации, Federalnaja sluzjba bezopasnosti Rossijskoj Federatsii), förkortat FSB (ryska: ФСБ) är en säkerhetstjänst i Ryssland som medverkar i Call of Duty: Modern Warfare 2.

BakgrundRedigera

FSB medverkar i nivån No Russian, dom anländer till Zakhaev International Airport efter att Vladimir Makarov och hans medlemmar i Inner Circle utfört en massaker, dom försöker stoppa terroristerna men insatsstyrkan som var med i närheten dödas, dom enda terroristerna som FSB lyckades döda var Kiril och Lev, medan Vladimir Makarov, Viktor och Joseph "Alexei Borodin" Allen flyr. Vid flyktbilen tar Makarov fram sin pistol och dödar Allen som Makarov förklarar sen om Allens bakgrund, liket upptäcks sen av FSB.

FSB syns i en nyhetsartikel i Loose Ends i Makarovs gömställe och i spelets öppnningsekvens när en staty av Imran Zakhaev visas upp.

Dom medverkar även i Special Ops-nivån Terminal.

Utrusting Redigera

Vapen Redigera

Fordon Redigera

GalleriRedigera

Ingripande truppRedigera

SäkerhetsvakterRedigera

KuriosaRedigera

  • Enligt patchen på truppernas högra axel som syns i No Russian är dom från inre säkerhet och militära högskolans division.

Slumpartad wiki