FANDOM

Team Deathmatch (i korthet TDM) är ett spelarläge som förekommer i Call of Duty, Call of Duty 2, Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: World at War, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3 och Call of Duty: Black Ops II. I Call of Duty 3 kallas Team Deathmatch för Team Battle, men uppgiften är det samma.

ReglerRedigera

Spelarna delas upp i två lag, målet är att man ska samla poäng genom att döda spelare från motståndarlaget, laget med mest poäng vinner genom att antingen nå målet antal poäng eller leda tills tiden är ute, om båda lagen har lika många poäng efter att matchen är slut är det oavgjort.

I Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: World at War, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops och Call of Duty: Modern Warfare 3 har spelarna Killstreak som hjälpmedel. I Call of Duty: Black Ops II har Killstreak ersatts av Scorestreak.

I slutet av en match belönas spelarna med bonuspoäng beroende hur mycket spelarna har tjänat.

KuriosaRedigera

Team Deathmatch är den mest spelade spelarläget och populär inom genren first person shooter.

Slumpartad wiki