FANDOM

För fienden i spelarläget, se Zombie.

För andra artiklar med liknanade namn, se Exo Zombies och Zombies (Inifinite Warfare).

Zombie title screen BOII.png

Zombies, ursprungligen kallad Nazi Zombies är ett spelarläge utvecklad av Treyarch som förekommer i Call of Duty: World at War, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: ZOMBIES och Call of Duty: Black Ops Zombies.

Man kan spela ensam eller upp till 4 spelare, man ska försvara sig från zombier vars enda mål är att döda spelaren, i början av en nivå har spelarna 500 poäng och varsin pistol, zombier kommer fram antingen från en barriär eller från ett ställe där spelaren inte kan nå, dödar man en zombie får man poäng, poäng kan användas för att öppna dörrar eller köpa vapen som finns på väggar och i Mystery Box, vapen kan få speciella uppgraderingar av Pack-a-Punch Machine, det finns automater som kallas Perk-a-Cola som ger spelaren egenskaper. Spelarläget går i ronder, från början är det fåtal zombier som dyker upp och är lätta att döda, fler ronder man når blir de fler och mindre sårbara. Om en spelare blivit attackerad ligger spelaren på golvet och dör inom kort, en annan kan hjälpa den döende spelaren genom att ge en spruta och kan fortsätta vara med i striden. I Call of Duty: World at War kan en döende spelare inte förflytta sig, bara titta på omgivningen, men i Call of Duty: Black Ops och Call of Duty: Black Ops II kan en döende spelare förflytta sig. Vid vissa tillfällen släpper zombier Power-Ups som gör ronderna enklare.

Spelarlägen Grief, Survival och Turned har liknade regler.

KartorRedigera

Call of Duty: World at War/Call of Duty: Black OpsRedigera

Call of Duty: Black OpsRedigera

Call of Duty: Black Ops IIRedigera

Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS)Redigera

Call of Duty: Black Ops IIIRedigera

HandlingRedigera

Huvudartikel: Zombies/Handling

KaraktärerRedigera

Sammanlagt finns 45 spelbara karaktärer (inklusive många icke namngivna).

iOS/Android-applikationerRedigera

Huvudartikel: Call of Duty: ZOMBIES
Huvudartikel: Call of Duty: Black Ops Zombies

MusikpåskäggRedigera

Call of Duty: World At WarRedigera

VerrücktRedigera

Shi No NumaRedigera

  • The One- Elena Siegman - To activate it, the player must hold down the action/use button three times on the telephone in the Comm Room.

Der RieseRedigera

  • Beauty of Annihilation - Elena Siegman - To play it, the player must hold down the use button in front of three jars containing green liquid and spinal cords attached to brains.

Call of Duty: Black OpsRedigera

Kino der TotenRedigera

  • 115 - Elena Siegman - Activated by pressing the use button on the three hidden meteor fragments throughout the map.

"Five"Redigera

  • Won't Back Down - Eminem - Activated by pressing the use button on the three red telephones throughout the map.

AscensionRedigera

  • Abracadavre - Elena Siegman - Activated by pressing the use button on the three hidden teddy bears holding sickles throughout the map.

Call of the DeadRedigera

Shangri-LaRedigera

MoonRedigera

Natch der Untoten (Black Ops version)Redigera

  • Undone - Kevin Sherwood (Instrumental) - Spelaren bör skjuta ett visst antal röda tunnor utanför kartan för att höra sången spelas.

Call of Duty: Black Ops IIRedigera

TranZitRedigera

  • Carry On - Avenged Sevenfold - Activated by pressing the use button on three teddy bears in a specific order. Removed after a patch. Preview
  • Carrion  - Kevin Sherwood and Clark S. Nova - Activated by pressing the use button on three teddy bears.
  • Imma Try it Out  - Skrillex - Activated by pressing the use button on three teddy bears in a specific order. Removed after a patch.

Die RiseRedigera

Mob of the DeadRedigera

BuriedRedigera

  • Always Running - Malukah - Activated by pressing the use button on the three hidden teddy bears.

OriginsRedigera

  • Archangel - Kevin Sherwood, Clark S. Nova, Malukah and Elena Siegman - Activated by pressing the use button on the three hidden green rock.
  • Shepherd of Fire - Avenged Sevenfold - Activated by pressing the use button on the three hidden red radios.
  • Aether - Activated by pressing the use button on the two '1's on the floor next to Generator 1 (no power required), and then on one of the '5's on the floor next to Generator 5 (power required), making '115'.

GalleriRedigera

KuriosaRedigera

  • Den finns inte med i Wii-versionen av Call of Duty: World at War och i alla tyska versioner.
  • Kino der Toten är den enda nivån i Wii-versionen av Call of Duty: Black Ops.
  • I Wii-versionen av Call of Duty: Black Ops visas menyn på en ny skärm som liknar Multiplayermenyn.
  • När man växlar till Zombies på menyn i Call of Duty: Black Ops blir förhöraren en zombie och försöker slå sönder fönstret för att nå Mason.

Artikeln är helt eller delvis översatt från engelskspråkiga Call of Duty Wikis artikel.

Slumpartad wiki